elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Środa 11.12.2024

Regulamin Organizacyjny

ZARZĄDZENIE NR 1/2024

Dyrektora Centrum Usług Społecznych w Mławie

z dnia 02 stycznia 2024 r.

w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego

Centrum Usług Społecznych w Mławie

 

 

Na podstawie § 6 Statutu Centrum Usług Społecznych w Mławie, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr LV/719/2023 Rady Miasta Mława z dnia 6 listopada 2023r. w sprawie utworzenia jednostki budżetowej Centrum Usług Społecznych w Mławie poprzez przekształcenie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mławie oraz nadania statutu Centrum Usług Społecznych w Mławie, zarządza się, co następuje:

 

§ 1

Wprowadza się Regulamin Organizacyjny Centrum Usług Społecznych w Mławie, stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

 

§ 2

Treść Regulaminu podaje się do wiadomości pracowników.

 

§ 3

Traci moc:

1)    Zarządzenie Nr 11/2019 Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Mławie z dnia 19 czerwca 2019 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mławie,

2)    Zarządzenie Nr 3/2020 Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mławie z dnia 13 stycznia 2020 roku w sprawie wprowadzenia zmian w Regulaminie Organizacyjnym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mławie,

3)    Zarządzenie Nr 10/2023 Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Mławie z dnia 20 kwietnia 2023 roku w sprawie wprowadzenia zmian
w Regulaminie Organizacyjnym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mławie.

 

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od 01 stycznia 2024r.

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 1/2024

Dyrektora CUS w Mławie

z dnia 2 stycznia 2024r.

 

 

 

ROZDZIAŁ I

Postanowienia ogólne

 

§ 1

 

Regulamin Organizacyjny Centrum Usług Społecznych w Mławie, zwany dalej „Regulaminem”, określa organizację, strukturę wewnętrzną i zasady funkcjonowania Centrum.

 

§2

 

Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

1) Centrum - należy przez to rozumieć Centrum Usług Społecznych w Mławie,

2) Dyrektorze - należy przez to rozumieć Dyrektora Centrum,

3) Regulaminie - należy przez to rozumieć Regulamin Organizacyjny Centrum Usług Społecznych w Mławie,

4)kierowniku komórki organizacyjnej - należy przez to rozumieć kierownika zespołu,

5)komórkach organizacyjnych Centrum - należy przez to rozumieć wyodrębnione
w strukturze organizacyjnej Centrum działy lub samodzielne stanowiska pracy, jako komórki samodzielne,

6)Radzie Miasta - należy przez to rozumieć Radę Miasta Mława,

7)Burmistrzu Miasta - należy przez to rozumieć Burmistrza Miasta Mława.

 

§3

 

1) Centrum Usług Społecznych w Mławie, zwane dalej „Centrum” jest samodzielną, budżetową jednostką organizacyjną gminy, utworzoną dla realizacji zadań określonych w Statucie Centrum Usług Społecznych w Mławie

2) Centrum wykonuje zadania własne gminy oraz zlecone z zakresu administracji rządowej.

3) Obszar działalności Centrum stanowi miasto Mława.

4) Centrum jest zakładem pracy w rozumieniu przepisów prawa.

 

 

ROZDZIAŁ II

Organizacja Centrum

 

§4

 

1) Centrum kieruje i reprezentuje go na zewnątrz Dyrektor zgodnie z zakresem pełnomocnictwa udzielonego przez Burmistrza Miasta.

2) Dyrektor kieruje pracą Centrum przy pomocy Organizatora Pomocy Społecznej
i Głównego Księgowego.

3) Dyrektora zatrudnia Burmistrz Miasta.

4) Pozostałych pracowników Centrum zatrudnia Dyrektor.

5) Podczas nieobecności w pracy Dyrektora Ośrodka jego zadania realizuje Organizator Pomocy Społecznej w zakresie udzielonego przez niego pełnomocnictwa.

6) Dyrektor Centrum może upoważnić również inną osobę do wykonywania zadań,
o których mowa w pkt.5.

 

 

§5

 

1) Wewnętrzną strukturę organizacyjną Centrum tworzą komórki organizacyjne: działy oraz samodzielne stanowiska pracy.

2) Działy mogą być podzielone.

3) W skład Centrum wchodzą następujące komórki organizacyjne:

      1. Dział Usług Społecznych (DUS):

            a) Zespół ds. organizowania usług społecznych

      2. Dział Pomocy Społecznej (DPS)

            a) Zespół ds. realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej

      3. Organizator społeczności lokalnej (OSL)

      4. Dział Świadczeń: Świadczenia Rodzinne (DŚ-ŚR) i Fundusz Alimentacyjny (DŚ-FA), Dodatki Mieszkaniowe (DŚ-DM), Pomoc Materialna (DŚ-PM)

            a) Zespół ds. realizacji świadczeń

      5. Dział Organizacyjny (DO)

            a) Zespół ds. organizacyjno – administracyjnych

      6. Dział Finansowo – Kadrowy (DFK)

            a) Zespół ds. księgowo – kadrowych

      7. Dział Oparcia Społecznego (OS)

            a)Zespół ds. polityki prorodzinnej i mieszkalnictwa

4) Schemat struktury organizacyjnej Centrum oraz podległość poszczególnych działów określa Załącznik Nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Centrum usług Społecznych w Mławie.

 

 

ROZDZIAŁ III

Zasady organizacji pracy Centrum

 

§6

 

1) Funkcjonowanie Centrum opiera się na zasadach jednoosobowego kierownictwa, służbowego podporządkowania, podziału czynności służbowych i indywidualnej odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań.

2) Komórki organizacyjne zobowiązane są do współpracy i współdziałania w celu realizacji zadań Centrum.

3) Centrum realizując swoje zadania współpracuje z organizacjami pozarządowymi,
w tym fundacjami i stowarzyszeniami, kościołem katolickim, innymi kościołami, związkami wyznaniowymi, pracodawcami oraz osobami fizycznymi i prawnymi,
w oparciu o przepisy prawa.

 

§7

 

Do zadań Dyrektora Centrum należy m.in.:

1) organizacja i kierowanie pracą Centrum oraz zapewnienie warunków niezbędnych do jego funkcjonowania i realizacji powierzonych zadań,

2) reprezentowanie Centrum na zewnątrz zgodnie z udzielonym przez Burmistrza Miasta

pełnomocnictwem,

3) dokonywanie czynności prawnych na mocy pełnomocnictw udzielonych przez Burmistrza Miasta,

4) załatwianie indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej oraz wydawanie decyzji administracyjnych na podstawie upoważnień Burmistrza Miasta,

5) realizacja zadań organizatora pomocy społecznej, wynikających z ustawy o pomocy społecznej, innych przepisów prawa, zarządzeń Burmistrza i uchwał Rady Miasta,

6) sprawowanie nadzoru nad prowadzoną gospodarką finansową Centrum oraz ponoszenie odpowiedzialności za jej całokształt,

7) organizowanie kontroli zarządczej oraz ponoszenie odpowiedzialności za jej skuteczne
i efektywne funkcjonowanie,

8) gospodarowanie funduszem płac oraz środkami zakładowego funduszu świadczeń socjalnych zgodnie z przepisami prawa,

9) koordynowanie realizacji gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych,

10) wykonywanie uprawnień pracodawcy w stosunku do pracowników Centrum,

11) dokonywanie okresowych ocen podległych pracowników,

12) wydawanie zarządzeń wewnętrznych oraz ustalanie regulaminów Centrum,

13) sprawowanie nadzoru nad powierzonym Centrum mieniem gminy,

14) składanie Radzie Miasta corocznych sprawozdań z działalności Centrum oraz przedstawianie potrzeb w zakresie pomocy społecznej.

 

§8

 

Do zadań organizatora pomocy społecznej należy m.in.:

1) kierowanie pracą Centrum oraz zastępowanie Dyrektora w czasie jego nieobecności,

2) sprawowanie nadzoru nad działalnością Zespołu i realizacją powierzonych zadań,
w tym:

a) analiza prawidłowości sporządzanych wywiadów środowiskowych i kontraktów socjalnych,

b) sprawdzanie projektów przygotowanych decyzji pod względem merytorycznym
i prawnym dotyczących zasadności przyznania, bądź odmowy przyznania świadczeń,

c) sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych,

3) rozpatrywanie skarg i wniosków odnoszących się do działań realizowanych przez podległe sekcje,

4) załatwianie indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej oraz wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie świadczeń przyznawanych w oparciu o przepisy ustawy o pomocy społecznej na podstawie upoważnienia Burmistrza Miasta,

5) sporządzanie oceny zasobów pomocy społecznej,

6) sporządzanie sprawozdań z udzielonych świadczeń pomocy społecznej,

7) kompletowanie dokumentów i przesyłanie odwołań do Samorządowego Kolegium Odwoławczego,

8) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem społecznym i zdrowotnym świadczeniobiorców,

9) załatwianie spraw interwencyjnych kierowanych do Centrum,

10) podejmowanie w porozumieniu z Zespołem ds. księgowo - kadrowych czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych wobec osób, które nienależnie pobrały świadczenia z pomocy społecznej lub nie wywiązały się z obowiązku ich zwrotu.

 

§9

 

Kierownicy zespołów realizują zadania poprzez:

1) organizację i nadzorowanie pracy zespołu,

2) rozpatrywanie skarg związanych z działalnością zespołu ,

3) opracowywanie pism i innych dokumentów oraz prowadzenie dokumentacji zgodnie
z obowiązującymi przepisami prawa,

4) opracowywanie danych służących sprawozdawczości,

5) systematyczne poszerzanie wiedzy w zakresie zadań działu i przekazywanie jej podległym pracownikom,

6) inicjowanie szkoleń zawodowych pracowników podległego zespołu,

7) dokonywanie ocen pracy podległych pracowników,

8) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad porządkiem i dyscypliną pracy oraz przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych przez podległych pracowników.

 

 

ROZDZIAŁ IV

Zakres działania poszczególnych komórek organizacyjnych

 

§ 10

 

1.W Dziale Usług Społecznych funkcjonuje Zespół ds. Organizowania Usług Społecznych:

- organizator usług społecznych

- koordynatorzy indywidualnych planów usług społecznych

- koordynatorzy ds. usług

- asystenci rodziny

- konsultant ds. przeciwdziałania przemocy

 

2. Do zadań Działu Usług Społecznych należy w szczególności zaspokajanie potrzeb wspólnoty samorządowej w zakresie usług społecznych przekazanych do realizacji Centrum, w tym określonych w programie usług społecznych; prowadzenie rozeznania potrzeb i potencjału wspólnoty samorządowej w zakresie usług społecznych; opracowywanie diagnozy potrzeb i potencjału wspólnoty samorządowej w zakresie usług społecznych; realizowanie programu usług społecznych, w tym kwalifikowanie osób zainteresowanych do korzystania z usług społecznych określonych w Programie Usług Społecznych oraz opracowywanie i monitorowanie realizacji indywidualnych planów usług społecznych , organizowanie usług społecznych realizowanych przez Centrum, diagnoza potrzeb i potencjału wspólnoty samorządowej, podejmowanie działań w celu rozwijania i koordynacji lokalnego systemu usług społecznych, opracowywanie standardów jakości usług społecznych, całokształt zagadnień związanych z pozyskiwaniem funduszy zewnętrznych na realizację projektów dotyczących działań z zakresu polityki społecznej oraz rozwijania nowych form usług społecznych , samopomocy i szeroko rozumianego wspierania w zaspokajaniu potrzeb wspólnoty samorządowej.

3. Zespołem kieruje Organizator Usług Społecznych w randze kierownika zespołu.

 

4. W ramach Działu Usług Społecznych  wyodrębnia się: Koordynatorów Indywidualnych Planów Usług Społecznych, Koordynatorów ds. Usług,  Asystentów Rodziny oraz Konsultanta ds. przeciwdziałania przemocy

 

5. Do zadań Koordynatorów Indywidualnych Planów Usług Społecznych, należy w szczególności:

1) całokształt zagadnień związanych z oferowaniem określonych w Programie Usług Społecznych w Mławie usług społecznych wszystkim mieszkańcom miasta;

2) podejmowaniem działań zmierzających do rozszerzenia oferty usług społecznych, przy wykorzystaniu potencjału podmiotów realizujących usługi społeczne na obszarze działania Centrum jak również pozyskiwaniem funduszy zewnętrznych, w tym dotacji z budżetu państwa oraz środków unijnych, na realizację projektów dotyczących działań z zakresu dostarczania mieszkańcom miasta Mława usług społecznych, a także rozwijanie nowych form samopomocy i szeroko rozumianego wspierania w zaspokajaniu potrzeb wspólnoty samorządowej;

3) organizowanie usług społecznych realizowanych przez Centrum;

4) prowadzenie na bieżąco rozeznania:

a. potrzeb wspólnoty samorządowej w zakresie usług społecznych,

b. potencjału wspólnoty samorządowej w zakresie organizowania usług społecznych;

5) podejmowanie działań w celu rozwijania oraz koordynacji lokalnego systemu usług społecznych, w tym nawiązywanie współpracy z organami administracji publicznej, organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej oraz osobami fizycznymi i prawnymi, wykonującymi usługi z zakresu, o którym mowa w art. 2 ust. 1, na obszarze działania Centrum;

6) opracowywanie standardów jakości usług społecznych określonych w programie usług społecznych, w przypadku braku określenia tych standardów w obowiązujących przepisach;

7) dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na wspieranie mieszkańców w formie usług społecznych, jak również, podejmowanie wszechstronnych działań dla rozpoznania potrzeb oraz pomoc w rozwiązywaniu problemów osób i rodzin korzystających ze wsparcia Centrum;

8) przeprowadzanie rozpoznania indywidualnych potrzeb mieszkańców miasta Mława zainteresowanych skorzystaniem z usług społecznych określonych w programie usług społecznych, zwanego dalej „rozpoznaniem indywidualnych potrzeb”;

9) opracowywanie indywidualnych planów usług społecznych i ich aktualizacja;

10) monitorowanie realizacji indywidualnych planów usług społecznych oraz ich aktualizowanie oraz przygotowywanie podsumowań realizacji indywidualnych planów usług;

11) koordynowanie usług społecznych udzielanych w ramach indywidualnych planów usług społecznych;

12) przeprowadzanie z osobami objętymi indywidualnymi planami usług społecznych rozmów podsumowujących realizację tych planów ;

13) opracowanie i aktualizowanie pakietu metod i narzędzi pracy z mieszkańcami w zakresie metodyki tworzenia indywidualnych planów usług społecznych;

14) zapewnienie mieszkańcom miasta Mława dostępu do spersonalizowanych usług społecznych oraz organizowanie ich dostępności w pakietach świadczonych przez różnych lokalnych usługodawców;

15) opracowywanie programów, projektów i wniosków w celu pozyskiwania funduszy zewnętrznych na realizację zadań Centrum z zakresu dostarczania mieszkańcom miasta Mława usług społecznych;

16) opiniowanie projektów opracowywanych przez inne komórki organizacyjne

Centrum pod względem zasadności, racjonalności i gospodarności na etapie ich przygotowywania;

17) współdziałanie z komórkami organizacyjnymi Centrum w przygotowywaniu i monitorowaniu realizacji strategii, programów i projektów;

18) inicjowanie i analizowanie projektów nowych rozwiązań w systemie wsparcia społecznego, sporządzanie opracowań, projektów opinii i wniosków w tym zakresie;

19) animowanie partnerstw służących realizacji zadań Centrum;

20) opracowywanie i aktualizacja diagnozy potrzeb i potencjału wspólnoty samorządowej w zakresie usług społecznych ;

21) współdziałanie z instytucjami administracji rządowej, samorządowej i organizacjami pozarządowymi, osobami fizycznymi lub prawnymi działającymi na rzecz rozwoju usług społecznych oraz osób wymagających wsparcia, a także w celu przeciwdziałania i ograniczania skutków negatywnych zjawisk społecznych;

22) sporządzanie rocznego sprawozdania z działalności Centrum przy współpracy pozostałych komórek organizacyjnych Centrum;

23) systematyczne wprowadzanie danych mieszkańców miasta Mława zakwalifikowanych do korzystania z usług społecznych w ramach uchwalonego Programu Usług Społecznych;

24) sporządzanie wspólnie z Zespołem ds. realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej oceny zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej.

 

6. Do zadań Koordynatorów ds. usług należy:

1) zapewnienie mieszkańcom miasta usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych,

2) prowadzenie dokumentacji usług opiekuńczych, w tym przyjmowanie wniosków, sporządzanie wywiadów środowiskowych i przygotowywanie projektów decyzji,

3) opracowywanie analiz dotyczących kosztów i wydatków świadczonych usług opiekuńczych i SUO,

4) naliczanie odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi,

5) sporządzanie dla osób korzystających z usług należności za ich wykonanie,

6) opracowywanie miesięcznych grafików pracy opiekunek środowiskowych,

7) kontrola świadczonych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania świadczeniobiorców i przedstawianie w tej sprawie informacji  Dyrektorowi Centrum.

 

7. Do zadań Asystentów Rodziny należy w szczególności:

1)opracowywanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, jak również opracowywanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;

2) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego, w rozwiązywaniu problemów socjalnych, psychologicznych, wychowawczych z dziećmi;

3) wspieranie aktywności społecznej rodziny;

4) motywowanie członków rodziny do podnoszenia kwalifikacji zawodowych, udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;

5) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;

6) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności przez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;

7) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodziny;

8) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;

9) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;

10) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;

11) sporządzanie na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;

12) uczestniczenie w okresowej ocenie zasadności pobytu dziecka w pieczy zastępczej;

13) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Centrum w zakresie działalności na rzecz osób i rodzin wymagających wsparcia, w tym w sprawach, w których jest zagrożony interes dziecka.

14) pozyskiwanie funduszy zewnętrznych , w tym dotacji z budżetu państwa i środków unijnych, na realizację projektów dotyczących działań z zakresu wsparcia rodziny.

 

8. Do zadań Konsultanta ds. przeciwdziałania przemocy należy w szczególności:

realizacja zadań własnych gminy związanych z przeciwdziałaniem przemocy domowej, w tym m.in.:

1) prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjno-edukacyjnej na terenie miasta Mława mających na celu przeciwdziałanie przemocy domowej,

2) obsługa telefonu zaufania dla ofiar  przemocy w rodzinie,

3) realizacja procedury Niebieskiej Karty,

4) współdziałanie z instytucjami na terenie miasta i regionu w celu realizacji zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej,

5) wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń, osób fizycznych i prawnych, mającej na celu przeciwdziałanie przemocy domowej,

6) organizowanie pracy i koordynowanie działania Zespołu Interdyscyplinarnego.

 

Celem Zespołu Interdyscyplinarnego jest przede wszystkim:

1) skoordynowanie wszelkich działań instytucji i organów zaangażowanych w niesienie pomocy osobom krzywdzonym,

2) szybkie i skuteczne podejmowanie działań zmierzających do zapewnienia bezpieczeństwa oraz zatrzymania przemocy domowej,

3) planowanie i realizacja działań pomocowych.

 

Zadania Zespołu Interdyscyplinarnego obejmują w szczególności:

1) usprawnienie systemu pomocy rodzinom dotkniętym i zagrożonym zjawiskiem przemocy domowej,

2) zbudowanie systemu działań w zakresie pomocy rodzinom i osobom dotkniętych przemocą,

3) udzielanie kompleksowej i profesjonalnej pomocy w rodzinie,

4) powoływanie do konkretnych zadań grup diagnostyczno - pomocowych które pełnią funkcję wspierającą i realizują działania pomocowe wobec indywidualnych przypadków wystąpienia przemocy domowej,

5) zatrzymanie przemocy i niwelowanie skutków przemocy.

 

 

§ 11

 

1. W Dziale Pomocy Społecznej funkcjonuje Zespół ds. realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej:

- organizator pomocy społecznej

- specjaliści z zakresu pracy socjalnej, pracy z rodziną oraz inni specjaliści realizujący zadania z zakresu pomocy społecznej, w tym w zakresie integracji społecznej

- stanowisko ds. świadczeń i sprawozdawczości

 

2. Do zadań Działu Pomocy Społecznej należy m.in.:

1) rozpoznawanie oraz analiza i ocena zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń,

2) przeprowadzanie oraz aktualizacja rodzinnych wywiadów środowiskowych na potrzeby prowadzonych postępowań administracyjnych i  na wniosek uprawnionych instytucji,

3) prowadzenie pracy socjalnej w środowiskach obejmowanych pomocą społeczną,
w tym zawieranie kontraktów socjalnych,

4) kompletowanie i sprawdzanie pod względem merytorycznym i formalnym dokumentów wymaganych do przyznania świadczeń pomocy społecznej,

5) prowadzenie rozliczeń finansowych dotyczących dożywiania,

6) prowadzenie poradnictwa dla osób ubiegających się o pomoc społeczną,

7) zgłaszanie rodzin wymagających pomocy asystenta rodziny,

8) inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom w trudnej sytuacji życiowej,

9) pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych
w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych,

10) współpraca z powiatowym urzędem pracy w zakresie upowszechniania ofert pracy oraz informacji o wolnych miejscach pracy, usługach poradnictwa zawodowego
i szkoleniach,

11) współuczestniczenie w opracowaniu oraz wdrażaniu lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podnoszenie jakości życia,

12) realizacja innych zadań wynikających z ustawy o pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób i rodzin, a także zadań wynikających z innych ustaw,
w tym w szczególności z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej, ustawy
o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, ustawy o ochronie zdrowia psychicznego,

13) prowadzenie postępowań oraz opracowywanie projektów decyzji administracyjnych
w sprawie świadczeń przyznawanych na podstawie ustawy o pomocy społecznej,

14) sporządzanie dokumentów dotyczących wypłaty przyznanych świadczeń,

15) prowadzenie rejestru osób korzystających ze świadczeń z pomocy społecznej,

16) kontrola i weryfikacja wypłaconych świadczeń oraz wydawanie decyzji w przypadku świadczeń nienależnie pobranych,

17) podejmowanie w porozumieniu z Zespołem ds. księgowo - kadrowych czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych wobec osób, którzy nienależnie pobrały świadczenia z pomocy społecznej lub nie wywiązały się z obowiązku ich zwrotu,

18) kierowanie i umieszczanie osób w domach pomocy społecznej,

19) ustalanie odpłatności za ich pobyt w domach pomocy społecznej,

20) kierowanie do środowiskowych domów samopomocy oraz innych ośrodków wsparcia,

21) sprawdzanie pod względem merytorycznym wywiadów środowiskowych oraz dokumentów dotyczących odpłatności za pobyt osób w domach pomocy społecznej,

22) współdziałanie z pracownikami socjalnymi w sprawach dotyczących pomocy społecznej,

23) prowadzenie spraw dotyczących wynagrodzenia należnemu opiekunowi z tytułu sprawowania opieki przyznanego przez sąd,

24) organizowanie pogrzebu osobom bezdomnym,

25) wydawanie zaświadczeń o otrzymanych świadczeniach osobom korzystającym
z pomocy społecznej,

26) realizacja innych zadań wynikających z ustawy o pomocy społecznej  mających na celu ochronę poziomu życia osób i rodzin.

 

 

§12

 

1. Do zadań Organizatora Społeczności Lokalnej należy:

1) przeprowadzanie na bieżąco rozeznania potrzeb i potencjału wspólnoty samorządowej w zakresie działań wspierających, tworzenie i aktualizowanie mapy potrzeb;

2) opracowanie, w oparciu o wnioski wynikające z rozeznania potrzeb i potencjału wspólnoty samorządowej w zakresie działań wspierających, planu organizowania społeczności lokalnej i jego aktualizacji ora z realizacji;

3) realizowanie programu usług społecznych, w tym kwalifikowanie osób zainteresowanych do korzystani a z usług społecznych określonych w programie usług społecznych;

4) podejmowanie działań w celu aktywizacji wspólnoty samorządowej, w szczególności organizowanie działań wspierających;

5) promowanie, organizowanie i koordynacja wolontariatu;

6) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Centrum w celu realizacji działań wspierających;

7) prowadzenie akcji informacyjnych o ofercie CUS, promowanie usług społecznych;

8) budowanie partnerstw z lokalnymi organizacjami pozarządowymi;

9) opracowanie i aktualizowanie metod i technik wykorzystywanych w diagnozie potrzeb mieszkańców w zakresie usług społecznych;

10) pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu potrzeb osób, rodzin, grup i środowisk społecznych, w szczególności w zakresie usług społecznych;

11) pozyskiwanie funduszy zewnętrznych , w tym dotacji z budżetu państwa i środków unijnych, na realizację projektów dotyczących działań z zakresu wspierania wspólnoty samorządowej oraz lokalnych podmiotów ekonomii społecznych.

§13

 

 

1. W Dziale Świadczeń:  Świadczenia Rodzinne i Fundusz Alimentacyjny, Dodatki Mieszkaniowe, Pomoc Materialna funkcjonuje Zespół ds. realizacji świadczeń

- kierownik zespołu

- stanowisko ds. świadczeń rodzinnych

- stanowisko ds. świadczeń wychowawczych i koordynacji

- stanowisko ds. funduszu alimentacyjnego

- stanowisko ds. stypendiów

- stanowisko ds. dodatków mieszkaniowych

 

2. Do zadań Działu Świadczeń: Świadczenia Rodzinne i Fundusz Alimentacyjny, Dodatki Mieszkaniowe, Pomoc Materialna należy w szczególności:

 

Świadczenia Rodzinne:

1) prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie świadczeń przyznanych na podstawie ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o ustaleniu
i wypłacie zasiłków dla opiekunów, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów oraz ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”,

2) prognozowanie potrzeb, analizowanie wydatków i realizacja wypłat świadczeń rodzinnych, świadczeń z tytułu pomocy osobom uprawnionym do alimentów, zasiłków dla opiekunów, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka
z ciężkim i nieodwracalnym upośledzeniem albo nieuleczalną chorobą zagrażającą życiu,

3) sporządzanie zapotrzebowania na wypłatę świadczeń,

4) sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych z zakresu realizacji i wypłaty świadczeń rodzinnych,

5) kontrola prawidłowości przyznania świadczeń i weryfikacja wypłaconych, w tym prowadzenie postępowań windykacyjnych w przypadku nienależnie pobranych świadczeń,

6) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie nienależnie pobranych świadczeń,
w tym np. świadczeń wychowawczych,

7) sporządzanie list wypłat oraz dyspozycji finansowych wypłaty świadczeń przyznanych na podstawie ustaw wymienionych w pkt 1,

8) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem społecznym i zdrowotnym świadczeniobiorców,

9) wydawanie zaświadczeń dotyczących przyznanych świadczeń,

10) prowadzenie rejestru wniosków w dzienniku korespondencyjnym i systemie informatycznym,

8) przyjmowanie interesantów i udzielanie im informacji z zakresu udzielanych świadczeń,

9) wydawanie wniosków o przyznanie świadczeń.

 

Fundusz alimentacyjny:

1) prowadzenie postępowania w sprawach o przyznanie świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz wobec osób, które nienależnie pobrały świadczenia lub uchylają się od obowiązku ich zwrotu, w tym  przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych
w sprawie ustalenia prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego, decyzji zmieniających oraz decyzji dotyczących zwrotu nienależnie pobranych świadczeń,

2) podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych, w tym przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych i  odbieranie oświadczenia majątkowego od dłużników,

3) prowadzenie postępowań wobec dłużników alimentacyjnych,

4) rozliczanie wpłat należności z tytułu wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego,

5) sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych z zakresu realizacji i wypłaty świadczeń z funduszu alimentacyjnego,

6) prowadzenie rejestru wniosków w dzienniku korespondencyjnym i systemie informatycznym,

7) przyjmowanie interesantów i udzielanie im informacji z zakresu udzielanych świadczeń,

8) wydawanie wniosków o przyznanie świadczeń.

 

 

Świadczenia Wychowawcze:

1) prowadzenie postępowań i wydawanie rozstrzygnięć w sprawie świadczeń wychowawczych,

2) kontrola i weryfikacja wypłaconych świadczeń wychowawczych oraz prowadzenie postępowań egzekucyjnych i przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych,

3) sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych z zakresu realizacji świadczenia wychowawczego.

 

Dodatki Mieszkaniowe:

1) prowadzenie postępowań i przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach dodatków mieszkaniowych i innych świadczeń,

2) sporządzanie list wypłat dodatków mieszkaniowych dla poszczególnych zarządców zasobów mieszkaniowych oraz osób uprawnionych,

3) kontrola i weryfikacja wypłaconych dodatków mieszkaniowych i innych świadczeń oraz prowadzenie postępowań w przypadku nienależnie pobranych dodatków,

5) bieżące analizowanie wydatków z tytułu wypłat dodatków mieszkaniowych
i innych świadczeń oraz współdziałanie w tym zakresie z Działem Finansowo-Kadrowym,

6) sporządzanie sprawozdań z zakresu dodatków mieszkaniowych i innych świadczeń,

7) prowadzenie niezbędnej korespondencji oraz kontroli nad doręczeniem wydanych decyzji administracyjnych.

8) prowadzenie rejestru wniosków w dzienniku korespondencyjnym i systemie informatycznym,

9) przyjmowanie interesantów i udzielanie im informacji z zakresu udzielanych świadczeń,

10) wydawanie wniosków o przyznanie świadczeń.

 

 

Pomoc Materialna.:

1) prowadzenie postępowania w sprawach dotyczących udzielania pomocy materialnej
o charakterze socjalnym dla uczniów,

2) ustalanie uprawnień do stypendium zgodnie z Regulaminem udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Miasta Mława,

3) przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych z zakresu przyznawanych stypendiów,

4) prowadzenie postępowań w sprawach wniesionych odwołań,

5) przygotowywanie informacji i sprawozdań związanych z realizacją zadań w zakresie pomocy materialnej dla uczniów,

6) obsługa wniosków o przyznanie Karty Dużej Rodziny oraz realizacja innych zadań wynikających z rządowego programu dla rodzin wielodzietnych,

7) prowadzenie rejestru wniosków w dzienniku korespondencyjnym i systemie informatycznym,

8) przyjmowanie interesantów i udzielanie im informacji z zakresu udzielanych świadczeń,

9) wydawanie wniosków o przyznanie świadczeń.

 

§14

 

1. W Dziale Organizacyjnym funkcjonuje  Zespół ds. organizacyjno – administracyjnych:

- kierownik zespołu

- stanowisko ds. obsługi sekretariatu

- stanowisko ds. konserwatorskich

- stanowisko ds. gospodarczych

- archiwum

- stanowisko ds. obsługi kancelaryjnej

 

2. Do zadań Działu Organizacyjnego należy m.in.:

1) prowadzenie sekretariatu oraz obsługa biurowa Dyrektora,

2) prowadzenie Kancelarii,

3) zapewnienie obiegu pism i dokumentów zgodnie z obowiązującą instrukcją kancelaryjną,

4) realizacja zadań związanych z wysyłaniem korespondencji z Centrum,

5) wydawanie petentom decyzji administracyjnych,

6) ewidencja i wydawanie materiałów biurowych,

7) prowadzenie biblioteki Centrum,

8) administrowanie systemami informatycznymi Centrum,

9) zabezpieczenie zbiorów danych i programów przed ich utratą i zniszczeniem, monitorowanie poziomu bezpieczeństwa w systemach informatycznych w Centrum oraz zabezpieczenie systemu informatycznego przed dostępem do niego osób nieuprawnionych,

10) archiwizowanie zbiorów danych osobowych oraz wykonywanie innych czynności związanych z bieżącym funkcjonowaniem systemów komputerowych,

11) instalacja aplikacji/programów na stacjach roboczych i serwerach,

12) zapewnienie sprawnego działania sieci komputerowej oraz działającego w niej oprogramowania,

13) udzielanie bieżących konsultacji informatycznych pracownikom Centrum,

14) administrowanie stroną internetową Centrum,

15) administrowanie pocztą elektroniczną i nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem obiegu informacji w Centrum,

16) administrowanie systemem łączności internetowej,

17) administrowanie elektroniczną skrzynką podawczą oraz elektroniczną Platformą Usług Administracji Publicznej (e-PUAP),

18) prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego oraz ewidencji licencji na oprogramowania.

19) prowadzenie wszelkich spraw związanych z administrowaniem oraz obsługą gospodarczą budynków i pomieszczeń Centrum, w tym w szczególności z ochroną przeciwpożarową, zabezpieczeniami, remontami i modernizacją,

20) sprawowanie nadzoru nad stanem technicznym, sanitarnym i właściwą eksploatacją wszystkich obiektów i urządzeń Centrum,

21) zaopatrywanie Centrum w niezbędne wyposażenie biurowe i materiały eksploatacyjne,

22) prowadzenie spraw gospodarczych, przeciwpożarowych i spraw obrony cywilnej Centrum oraz sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem tych przepisów,

23) planowanie realizacji zadań zlecanych do wykonania innym podmiotom
i szacowanie środków na ich realizację,

24) szacowanie środków związanych z utrzymaniem pomieszczeń i obiektów Centrum,

25) szacowanie wydatków na zakup materiałów i przedmiotów nietrwałych,

26) prowadzenie postępowań w sprawach o udzielenie zamówienia publicznego
i otwartych konkursów ofert,

27) opracowywanie umów w sprawach o udzielenie zamówienia publicznego,

28) prowadzenie rejestru zamówień publicznych,

29) wykonywanie zleconych przez Dyrektora czynności związanych z funkcjonowaniem kontroli zarządczej w Centrum,

30) wykonywanie drobnych napraw i prac konserwatorskich w Centrum,

31) utrzymywanie czystości i porządku w pomieszczeniach i wokół budynku Centrum,

32) utrzymywanie w czystości sprzętu gospodarstwa domowego,

33) doręczanie adresatom decyzji administracyjnych i pism urzędowych,

34) doręczanie korespondencji na pocztę,

35) prowadzenie archiwum zakładowego Centrum.

 

 

§15

 

1. W Dziale Finansowo - Kadrowym funkcjonuje Zespół ds. kadrowo – księgowych:

- główny księgowy

- stanowiska ds. obsługi księgowej

- stanowisko ds. obsługi kadrowej

 

 

2. Do obowiązków Głównego Księgowego należy m.in.:

1) prowadzenie rachunkowości Centrum zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, polegającej w szczególności na:

a) organizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentów finansowych w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych,

b) ochronie mienia będącego w użytkowaniu i posiadaniu Centrum,

c) bieżącym prowadzeniu księgowości,

d) prawidłowym i terminowym dokonywaniu rozliczeń finansowych,

e) sporządzaniu sprawozdań finansowych,

f) nadzorowaniu całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne;

2) prowadzenie gospodarki finansowej Centrum, polegające w szczególności na:

a) wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi,

b) sprawdzaniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Centrum,

c) przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,

d) zapewnieniu terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań;

3) sprawowanie nadzoru wykorzystania środków finansowych będących w dyspozycji Centrum,

4) dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej:

a) wstępnej, bieżącej i następczej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych obowiązków,

b) wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym Centrum,

c) wstępnej kontroli operacji gospodarczych i finansowych Centrum stanowiących przedmiot księgowań oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,

5) kierowanie i sprawowanie nadzoru nad pracą podległych pracowników,

6) opracowywanie projektów aktów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora, dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności: zakładowego planu kont, obiegu dokumentów (dowodów księgowych), zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,

7) obsługa księgowa pozyskanych środków zleconych,

8) prowadzenie spraw związanych z inwentaryzacją majątku trwałego Centrum.

 

Obsługa księgowa:

1) dokonywanie wszelkich operacji gotówkowych polegających na przyjmowaniu wpłat
i dokonywaniu wypłat na podstawie dokumentów dotyczących obrotu pieniężnego (kasa),

2) należyte zabezpieczenie środków pieniężnych i papierów wartościowych w kasie Centrum,

3) sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym dowodów księgowych operacji gotówkowych i bezgotówkowych oraz ich dekretacja,

4) prowadzenie ksiąg rachunkowych w formie elektronicznej,

5) prowadzenie ewidencji księgowej dłużników alimentacyjnych z uwzględnieniem wysokości ich zadłużenia oraz należnych odsetek w rozbiciu procentowym dla budżetu państwa i budżetu gminy,

6) realizacja zleceń wypłaty świadczeń,

7) dokonywanie przelewów w systemie bankowości internetowej,

8) prowadzenie rozliczeń z tytułu podatku VAT,

9) wykonywanie obowiązków sprawozdawczych,

10) prowadzenie ewidencji środków trwałych i przedmiotów nietrwałych,

11) prowadzenie kontroli druków ścisłego zarachowania,

12) podejmowanie w porozumieniu z innymi działami czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych wobec osób, które nienależnie pobrały świadczenia lub nie wywiązały się z obowiązku ich zwrotu,

13) prowadzenie wszelkiej korespondencji dotyczącej spraw finansowo-księgowych.

 

Obsługa kadrowa:

1) prowadzenie akt osobowych pracowników,

2) prowadzenie spraw związanych z zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników, udzielaniem urlopów, nagradzaniem, wyróżnianiem i karaniem pracowników,

3) sporządzanie zakresów czynności i angaży,

4) prowadzenie dokumentacji pracowniczej,

5) nadzór nad dyscypliną pracy,

6) zapewnienie prawidłowej realizacji uprawnień pracowniczych,

7) prowadzenie i załatwianie innych spraw pracowniczych wynikających
z obowiązujących przepisów prawa pracy,

8) prowadzenie dokumentacji dot. PFRON,

9) prowadzenie spraw związanych z zawieraniem i rozwiązywaniem umów cywilnoprawnych,

10) prowadzenie wszelkiej dokumentacji związanej z wynagrodzeniami oraz dokumentacji związanej z wypłatą świadczeń z ubezpieczenia społecznego,

11) sporządzanie list wypłat i wypłata wynagrodzeń,

12) naliczanie i wypłata innych świadczeń pracowniczych wynikających ze stosunku pracy,

13) sporządzanie deklaracji dotyczących podatku dochodowego od osób fizycznych oraz deklaracji związanych z ubezpieczeniami społecznymi,

14) sporządzanie przelewów składek i należności na rzecz ZUS i Urzędu Skarbowego,

15) sporządzanie sprawozdań dotyczących zatrudnienia i wynagrodzenia pracowników,

16) wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu i uzyskanych dochodach,

17) prowadzenie i rozliczanie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.

 

§ 16

 

1.W Dziale Oparcia Społecznego funkcjonuje Zespół ds. polityki prorodzinnej i mieszkalnictwa.

2. Do zadań Działu Oparcia Społecznego należy prowadzenie działań zmierzających do zapewnienia wsparcia dziecku i rodzinie w ramach realizowania zajęć opiekuńczo – wychowawczych.

 

§ 17

 

Do zadań wszystkich działów należy współpraca z koordynatorem czynności kancelaryjnych w zakresie odpowiedniego przygotowania dokumentacji do przekazania do archiwum.

 

 

ROZDZIAŁ V

Postanowienia końcowe

 

§ 18

 

1) Szczegółowe zakresy czynności i odpowiedzialności pracowników określone na piśmie przez Dyrektora Centrum załącza się do akt osobowych pracowników.

2) Godziny pracy Centrum określa Dyrektor w Regulaminie pracy.

 

 

§ 19

 

Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od dnia
1 stycznia 2024r.

 

ZARZĄDZENIE NR 17/2018

Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mławie

z dnia 04 grudnia 2018 roku

w sprawie wprowadzenia zmian w Regulaminie Organizacyjnym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mławie

 

          Na podstawie § 6 Statutu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Mławie nadanego Uchwałą Nr XVII/170/2012 Rady Miasta Mława
z dnia 24 kwietnia 2012r. zmienionego Uchwałą Nr XX/207/2012 Rady Miasta Mława z dnia 21 sierpnia 2012r., Uchwałą Nr XVI/191/2016 Rady Miasta Mława z dnia
29 marca 2016r. oraz Uchwałą Nr XLV/547/2018 Rady Miasta Mława z dnia
25 września 2018r.

zarządza sią, co następuje:

 

§ 1

 

W Regulaminie Organizacyjnym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mławie stanowiącym Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 18/2017 Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mławie z dnia 06 października 2017 roku wprowadza się następujące zmiany:

 

1) w § 19 po pkt 14) dodaje się ustęp w brzmieniu:

„W ramach Działu Wspierania Rodziny funkcjonuje Zespół ds. asysty rodzinnej.

Do zadań Zespołu ds. asysty rodzinnej należy w szczególności:

1) diagnozowanie i analiza sytuacji rodzinnej pod kątem zaistniałych problemów
i deficytów,

2) wspieranie rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo – wychowawczych w celu przywrócenia zdolności do wypełniania tych funkcji,

3) prowadzenie działań wspierających na rzecz dzieci i młodzieży pozostających poza rodziną biologiczną,

4) prowadzenie działań wspierających na rzecz rodzin biologicznych, których dzieci znajdują się poza rodziną,

5) prowadzenie działań profilaktycznych i edukacyjnych na rzecz rodzin w celu rozwijania ich umiejętności opiekuńczo – wychowawczych,

6) organizowanie dla rodzin spotkań mających na celu wymianę ich doświadczeń oraz zapobieganie izolacji – grupy wsparcia, grupy samopomocowe,

7) współtworzenie oraz zgłaszanie propozycji zmian do trzyletniego gminnego programu wspierania rodziny,

8) współpraca z instytucjami i placówkami działającymi na rzecz dziecka i rodziny.”

 

§ 2

 

Strukturę organizacyjną Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mławie określa Załącznik Nr 1 do niniejszego Zarządzenia.

 

 

§ 3

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

Informacje o artykule

Podmiot udostępniający: Centrum Usług Społecznych w Mławie
Odpowiadający za treść: Administrator
Wprowadził informację: Administrator
Edytował informację:
Lista załączników: Brak załączników
Data wytworzenia informacji: 01.01.2021
Data udostępnienia informacji: 01.01.2021
Data ostatniej aktualizacji: 10.01.2024
Liczba wyświetleń: 742
Rejestr zmian: Otwórz

Rejestr zmian

Data
Godzina
Rodzaj
Autor
Nazwa
10.01.2024
10:38:02
edycja
Regulamin Organizacyjny
10.01.2024
10:36:39
edycja
Regulamin Organizacyjny
10.01.2024
10:35:46
edycja
Regulamin Organizacyjny
10.01.2024
10:31:32
edycja
Regulamin Organizacyjny
10.01.2024
10:30:57
edycja
Regulamin Organizacyjny
10.01.2024
10:28:10
edycja
Regulamin Organizacyjny
10.01.2024
10:27:49
edycja
Regulamin Organizacyjny
10.01.2024
10:27:27
edycja
Regulamin Organizacyjny
10.01.2024
10:26:53
edycja
Regulamin Organizacyjny
01.01.2021
12:24:22
edycja
Administrator
Regulamin Organizacyjny
01.01.2021
12:18:20
dodanie
Administrator
Regulamin Organizacyjny